GlobKurier
  1. Integracja własna
GlobKurier
  • Integracja własna
    • Wstęp
    • Strategia integracji
    • Endpoints
      • Autentyfikacja
        • Generate token
        • Refresh token
        • Remove token
      • Szybka wycena
        • Simplified order placement
        • Simplified order placement - new
      • Użytkownicy
        • AddressBook
          • Edit sender contact in address book
          • Add sender contact in address book
          • Delete sender contact from address book
          • Edit receiver contact in address book
          • Add receiver contact in address book
          • Delete receiver contact from address book
          • Get senders contacts from address book
          • Get receiver contacts from address book
          • Import sender contacts to address book
          • Import receiver contacts to address book
        • get company for user
        • Update user currency
        • User return carrier list
        • Manage user return carrier list
      • Wycena ofertowa
        • Get products
        • Get addons for product
        • Get discount code information
        • Get available courier arrival times to the sender for the shipment
        • Get payments
        • Get bank account numbers
        • Get order price
        • Get custom required fields
        • Create order
        • Partial order validation
        • Create order for courier pick up
      • Słowniki
        • Adresy
          • Get list of countries
          • Get states for country
          • Get shipment/receiving points
          • Get Polish addresses
          • Get list of cities
        • Przewoźnicy
          • Get available carrier list
        • Finanse
          • Get available currency list
          • Get available currency list Copy
        • Zamówienia
          • Get available order content
        • Agreements
          • Get agreements
      • Szablon przesyłki
        • Add template
        • Get tempalate list
        • Edit template
        • Delete template
      • Payments
        • Get list of available methods
        • Generate form data for online order payment
        • Prepaid top-up
        • Changing payment method for online order
      • AddressBook
        • Add sender contact to address book
        • Add receiver contact to address book
        • Get senders address book
        • Get receivers address book
        • Edit sender contact into address book
        • Edit receiver contact into address book
        • Delete sender contact from address book
        • Delete receiver contact from address book Copy
      • User
        • Get user data
        • Get user coupon data
        • Register user
        • Edit user
        • Get company information
        • Get user invoice list
        • Get invoice
        • Get compressed list of invoices
        • Get invoice email
        • Get account and payment statistics
        • Get list of payment methods
        • Get selected payment method
        • Create selected payment method
        • Remove selected payment method
        • Get order statistics
        • Get list of customs documents for the order
        • Get list of options for saving user preferences
        • Save user preferences
      • Orders
        • Get order
        • Get list of orders for the protocol
        • Get protocol
        • Get labels
        • Get shipment statuses
  1. Integracja własna

Wstęp

Poprzednia wersja dokumentacji: https://api.globkurier.pl/v1/documentation

1. Rozpoczęcie pracy

API GlobKurier jest oparte o architekturę REST. Odpowiedź zwracana jest w formacie JSON. Komunikacja z produkcyjną końcówką jest szyfrowana w SSL.

Środowiska są rozdzielone. Do korzystania z API testowego wymagane jest posiadanie konta użytkownika produkcyjnego pod warunkiem, że minął dzień od rejestracji bądź aktualizacji profilu (czas propagacji na serwis testowy). Dane testowe ulegają usunięciu na koniec dnia.

Istnieje możliwość wysłania zapytania w formacie JSON z nagłówkiem Content-Type o wartości application/json. W innych przypadkach dla zapytań POST nagłówek ten powinien mieć wartość application/x-www-form-urlencoded.

Dla ułatwienia procesu integracji oraz testowania działania API dokumentacja zawiera interaktywne zapytania.

URL bazowy:

https://api.globkurier.pl/v1

URL testowy:

https://test.api.globkurier.pl/v1

2. Wersje językowe

Język API wybieramy przesyłając w nagłówku żądania accept-language kodu języka w standardzie ISO 639-1.

Obecnie wspierane języki:

pl
en (domyślny)

3. Typy zasobów

Wyróżniamy 3 typy zasobów ze względu na autoryzację:

  • nie wymagające autoryzacji (np. pobranie listy krajów)
  • wymagające autoryzacji (np. pobranie danych swojego konta) oznaczone w dokumentacji ikoną kłódki
  • z opcjonalną autoryzacją (np. wyszukiwarka produktów, która zwróci inne produkty dla gościa, a inne dla zalogowanego użytkownika) oznaczone w dokumentacji ikoną filtra

4. Odkrywanie zasobów

Dostępne metody możemy pozyskać odpytując dowolny zasób metodą HTTP OPTIONS. Odpowiedź będzie zawierała klucze w nagłówku:

Access-Control-Allow-Methods - dozwolone metody HTTP zasobu np. OPTIONS, GET
Access-Control-Allow-Headers - dozwolone nagłówki zasobu np. x-auth-token, accept-language, x-currency
Pozwala to na wcześniejszą weryfikację, czy dany zasób posiada dostęp niewymagający tokenu lub posiadany token uprawnia do niego.
Próba odpytania zasobu niedozwoloną metodą zakończy się statusem błędu 405 Method Not Allowed.

5. Stałe używane w API

Lista zawiera stałe wartości, które należy w określonych przypadkach przekazać w żądaniu, a których nie można pobrać z zasobów API.

Nazwa Możliwe wartości
Typ nadania PICKUP, POINT, CROSSBORDER
Typ odbioru PICKUP, POINT, CROSSBORDER
Etykiety informacyjne
  • typ transportu: GROUND, AIR
  • dodatkowe informacje o przewoźniku: PACZKOMAT, PACZKA_W_RUCHU
Typ klienta PERSON, COMPANY
Cel przesyłki SOLD, GIFT, SAMPLE, NOT_SOLD, PERSONAL_EFFECTS, REPAIR_AND_RETURN
Status zamówienia
  • NEW_SHIPMENT - nowe
  • IN_PROGRESS - w trakcie przetwarzania przez system
  • IN_TRANSIT - w trakcie realizacji przez przewoźnika
  • DELIVERED - dostarczone
  • CANCELED - anulowane
  • RETURNED_TO_SENDER - zwrócone do nadawcy
Typ dokumentu finansowego
  • PROFORMA_INVOICE - faktura proforma
  • INVOICE - faktura VAT
  • CORRECTION_INVOICE - faktura korekcyjna
  • SUPPLEMENTARY_INVOICE - faktura uzupełniająca
  • RECEIPT - paragon
  • INVOICE_FOR_RECEIPT - faktura do paragonu
  • INVOICE_WITHOUT_VAT - faktura bez VAT
  • PROFORMA_INVOICE_WITHOUT_VAT - faktura proforma bez VAT
Typ dokumentu transportowego
  • WAYBILL - list przewozowy
  • PROTOCOL - protokół
  • PROFORMA_INVOICE - faktura proforma
  • AUTHORIZATION - upoważnienie
  • INSTRUCTION_FOR_CUSTOMS_DOCUMENTATION - instrukcja do dokumentacji celnej
  • CUSTOMS_CLEARANCE_CARD - karta odprawy celnej
  • EXPORTER_STATEMENT - oświadczenie eksportera

6. Paginacja w API

Wszystkie zasoby, w których występuje możliwość sterowania paginacją opierają się na poniższym schemacie.

Request

Pole Opis Wymagane
limit Maksymalna liczba wyników dla zadanych filtrów, domyślnie 25, maksymalnie 100. Nie
offset Numer pozycji, od której zwracane będą wyniki, numerowany od 0, domyślnie 0. Nie
filters [] Tablica filtrów. Filtry różnią się w zależności od endpointa. Nie

Odpowiedź

Pole Opis
offset Numer pozycji podany w parametrach żądania, lub domyślny, jeśli w parametrach nie podano pozycji.
limit Maksymalna liczba wyników podana w parametrach żądania, lub domyślna, jeśli w parametrach nie podano limitu.
total Całkowita liczba wyników dla zadanych filtrów.
results [] Tablica wyników.

Przykład paginacji

Jeśli chcemy wyświetlić masymalnie 10 pozycji na stronie, aby wyświetlić pierwszą stronę odpytujemy API ustawiając offset = 0 oraz limit = 10. Zwrotnie otrzymujemy informację, że wszystkich wyników total jest 126. Wiemy, że przy dziesięciu wynikach na stronie, mamy 13 stron wyników (ostatnia zawiera 6 pozycji). Aby wyświetlić drugą stronę odpytujemy API ustawiając offset = 10 oraz limit = 10.

7. Odpowiedzi API

API korzysta z następujących statusów odpowiedzi (RFC 2616):

Status HTTP Opis
200 OK Poprawna odpowiedź z zawartością kolekcji lub obiektu.
201 Created Poprawna odpowiedź - kod informuje o zmianach poczynionych na serwerze w postaci utworzenia nowego obiektu.
202 Accepted Poprawna odpowiedź - zapytanie zostało zaakceptowane, lecz jest jeszcze przetwarzane. W strukturze odpowiedzi znajduje się opis, jaki endpoint należy wywołać, aby uzyskać informacje o przetwarzanym elemencie.
204 No Content Poprawna odpowiedź bez zawartości - kod informuje że serwer poprawnie przetworzył żądanie lecz odpowiedź nie wymaga zwrócenia dodatkowych informacji.
400 Bad Request Błędne żądanie - zapytanie klienta zawiera niepoprawne dane. Zwrócona odpowiedź zawiera strukturę komunikatów błędów w postaci informacji ogólnych oraz szczegółów niepoprawnie wypełnionych pól. Na ich podstawie należy skorygować dane żądania i wysłać ponownie.
401 Unauthorized Błąd autoryzacji - żądanie nie zawiera odpowiedniego tokenu do chronionego zasobu. Należy taki uzyskać i spróbować ponowić żądanie.
403 Forbidden Odmowa dostępu do zasobu - przesłany token nie posiada odpowiednich uprawnień do chronionego zasobu.
404 Not Found Nie znaleziono zasobu - żądanie klienta odnosi się do nieistniejącej ścieżki lub identyfikatora zasobu.
405 Method Not Allowed Niedozwolona metoda – metoda HTTP zawarta w żądaniu nie jest dozwolona dla wskazanego zasobu. Odpowiedź zawiera również listę dozwolonych metod w nagłówku Allow. Dozwolone metody zasobów możemy również odkryć przed ich użyciem.
500 Internal Server Error Błąd wewnętrzny API - napotkano permanentny błąd uniemożliwiający zrealizowanie żądania. Prosimy o zgłoszenie do działu technicznego pytań o status naprawy.
503 Service Unavailable API tymczasowo niedostępne - nie udało się zrealizować żądania, należy spróbować ponownie.
Modified at 2025-06-17 21:53:54
Next
Strategia integracji
Built with